Kaip rašomi SEO tekstai, kai nėra įkvėpimo (svečio įrašas)

SEO smegenis paprašė kito tekstų smegenio pasidalinti patirtimi, kaip parašyti ilgą tekstą, kai nėra apie ką rašyti, arba nekyla įkvėpimas. Tokia situacija man dažnai pasitaiko, ypač, kai reikia rašyti blogą…

Visi žinome, kad Paieškai patinka ilgi ir nuobodūs tekstai. Tuo tarpu skaitytojams tokie tekstai nepatinka. Kaip išspręsti šią dilemą? Kaip padaryti, kad ir Google būtų „sotus“, ir puslapio lankytojai – „sveiki“, t.y. skaitantys kas parašyta, o ne iš karto nešantys kudašių į kitus puslapius? Štai pavyzdys – virtuvės baldai. Įmonė gamina ir montuoja virtuvės baldus. Daro tai profesionaliai ir jau daug metų, š… nemala. Viskas tuo ir pasakyta. Skaičiuokime žodžius – 15. Puslapyje reikia bent 300-400 žodžių. Ką dar papasakoti tokio, kad būtų pasiekta reikalinga apimtis? Taip pat būtų galima skaityti ne vien tik pasikartojančias mintis – sviestas sviestuotas sviestuku užsviestintas sviestainiuose apsviestintas…

Tekstų smegenis davė keletą patarimų.

Jei norite, kad jūsų paslaugos ar produkto aprašymą skaitytų, tekstas turėtų būti dalinamas į mažiausiai tris dalis:

  1. Teksto esmė. Trumpai ir aiškiai pristatote paslaugą arba produktą, pateikiate esminę mintį, ką norite pasakyti. Tegul tai būna 3-5 sakiniai, bet jie pakankamai aiškūs ir skaitytojas supras, apie ką čia kalbama.
  2. Išvedžiojimai. Pirmojoje teksto dalyje esmė pristatoma trumpai glaustai, tad antroje galima pradėti rašyti visokius išvedžiojimus, pavyzdžiui, ką su aprašomu objektu galima daryti, kam jis skirtas, kas jį parduoda ir kaip tai daro, kaip jis išgelbės Lietuvą, lietuvius ir pasaulį ir t.t. Tai informacija tiems, kas neturi ką veikti, ir nori pasiskaityti plačiau.
  3. Patarimai. Po išvedžiojimų ir kitų bla bla bla raštliavos reikia duoti skaitytojui ir kažkokios naudos. Negalima jo suvedžioti gražiais žodžiais, ir palikti… be nieko. Kadangi esate savo srities profesionalai ir genijai, savo plačiomis žiniomis apie objektą galite pasidalinti su visais besidominčiais. Duokite 3 patarimus, kaip objekto galimybes išnaudoti geriausiai, atsakykite į tris dažniausiai klientų „užduodamus“ klausimus, duokite pavyzdžių, kaip pasikeitė gyvenimas į gerąją pusę tų, kurie objektą įsigijo ar įsidiegė savo namuose ar versle. Nepamirškite tik parašyti, kad teikiate ir asmenines konsultacijas, bet dėl jų reikia susitarti telefonu arba el. paštu, o gal tiesiog ateiti pas jus į biurą.

Jei matote, kad trečiosios dalies prirašėte pakankamai daug, ir jau turite ne reikalingus 300, o 500 žodžių, dar kartelį perskaitykite antrąją Išvedžiojimų dalį ir ją pabandykite sutrumpinti palikdami tik vertingą informaciją, o ne pasikartojančius reklaminius pezalus. Lietuviams veikia principas: reklamuok mažiau, pirksiu daugiau… Dėl to niekas nenukentės, jei nuo esmės pereisite iš karto prie patarimų ir nemokamų konsultacijų. Aišku, tai galioja ne visiems tekstams. Pavyzdžiui Apie Mus tekstu teks girtis visais įmanomais ir neįmanomais būdais, kol sukaupsite tuos 300 žodžių, bet apie tai – kitą kartą.

Sveikiname, jūs turite gana prasmingą tekstą apie paslaugą ar produktą, kuris atitinka ir Paieškos keliamus reikalavimus, ir skaitytojo galimybes jį perskaityti su įdomumu. Dabar belieka keli baigiamieji darbai

Tekste naudokite iliustracijas ir video. Skaitytojams patinka matyti įvairias schemas, laimingų padailintų žmonių veidus, balionėlius, ir kitokias iliustracijas. Be to jos pravers, kai jie dalinsis puslapiu socialiniuose tinkluose.

Suskaičiuokite raktinius žodžius. Kas per daug, tas – nesveika… Per mažai irgi nebus gerai. 300-500 žodžių tekste turi būti bent 2-3 raktiniai žodžiai, taip pat puslapio pavadinime, adrese ir Title kode. Taip pasakote Paieškai, apie ką tas puslapis. Labai daug dėl kitų raktinių žodžių nesijaudinkite, nes per didelis „jaudulys“ dabar Google yra stebimas ir sulaukia atitinkamų sankcijų.

Pats neturite laiko rašyti tokio teksto? Negaiškite jo prievartaudami savęs – palikite tai SEO smegeniams arba samdykite teksto smegenius, kurie parašys juos kur kas greičiau ir lengviau, nei jūsų biuro administratorė po darbo, arba dar blogiau – pats…

Šiuo patarimus pateikė tekstų smegenis Marius Kuitniauskas, kuris jau nebe pirmus metus rašo įvairius tekstus. Jo SEO tekstai yra lengvai skaitomi, nes pritaikyti pirmiausiai skaitytojui, o tik po to Paieškos robotui. Marius slapstosi po tekstų rešytojų agentūros Rašytojas.lt vardu, nes paties pavardė ilga ir neįskaitoma…

This entry was posted in SEO - optimizacija paieškos sistemoms and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Kaip rašomi SEO tekstai, kai nėra įkvėpimo (svečio įrašas)

  1. julijanoun says:

    O, puikus blogas. Kažkaip buvo praslydęs pro akis :) valio :)

  2. Rokas Globys says:

    Smagus straipsnis, paantrinsiu, komentarui, anksčiau nepastebėjau. Sėkmės kūryboje!

  3. Profvertimai says:

    Nieko naujo neparašyta. Tų tips’ų daug kur galima rasti, bet jei nėra įkvėpimo, neparašysi nė vienos iš trijų SEO teksto dalių. Tuo labiau kai reikia parašyti ne vieną straipsnį, o dešimtimis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>